Tuesday, January 07, 2014

Kemalangan Di PLUS Highway



Aku baru sampai opis... lewat lagi arini tapi nak wat camna... ada insan memerlukan bantuan...
On the way tadi kat Plus Highway berhampiran Jejantas Sungai Buloh menghala ke KL berlaku satu kemalangan melibatkan 4 bijik motor & 1 lori depan mata aku beb!!!...

Udah bertindan-tindan motor dan mangsa.. kesian sungguh.. aku berenti bersama MyWife membantu apa yang patut... udah diangkat & dileraikan motor daripada mangsa aku terus call 999...

Yang aku nak share info kat sini rupanya panjang plak prosuder bila dah call talian kecemasan nie... Ingatkan dah call tu settle laaa... dia minta plak tunggu & disambungkan kepada hospital yang berhampiran (Hospital Sungai Buloh) untuk memaklumkan laporan kemalangan tersebut sekali lagi...

Rasanya kalau macam nie... orang ramai malas nak bantu bila ada kecemasan sebab leceh bila banyak sangat soalan.... mungkin mereka takut panggilan palsu tapi ada nyawa yang perlu diselamatkan...

Bila aku sampai di opis banyak plak miss call.. dan antaranya aku tahu no balai polis... bila aku call.. dia plak tanya kenapa aku tak tunggu di tempat kejadian... perlu ker aku tunggu??? Kat situ udah macam tapak pesta.. ramai giler yang berhenti membantu menyesakkan jalan raya... aku taknak jadi salah seorang daripada mereka...

Dah tolong aku cabut jer laaaaa...

Aku doakan moga semua mangsa yang terlibat selamat walaupun pastinya ada yang tercedera... Nyawa bukan mainan...

Motor rosak bleh repair tukar ganti... Nyawa melayang... Ucapan Takziah & Al-fatihah pengganti diri....





No comments:

Post a Comment