Wednesday, August 03, 2011

Harimau Malaya 100% Buatan Malaysia



Event  : 2014 World Cup Brazil, Asia Qualifiers (Malaysia vs Singapore)
Date   : 28th July 2011
Time   : 8:45pm – 10:45pm
Venue : Bukit Jalil

Sekalung tahniah aku ucapkan kepada Harimau Malaya 100% Buatan Malaysia biarpun tewas namun semangat juang yang tinggi hingga ke saat terakhir membuatku sungguh terharu.

Sedih hatiku pabila melihat pasukan kita tewas dengan aggregate 4-6. Bagiku pasukan kita tidak kalah jika nak diukur dengan pihak lawan yang kebanyakannya lebih mengutamakan warga asing bagi mewakili mereka dengan mengetepikan rakyat tempatan sendiri..  Sesungguhnya Harimau Malaya tidak pernah kalah!!!

 
 

Syabas juga aku ingin ucapkan kepada penyokong Malaysia dengan sokongan padu yang ditunjukkan.. kalau berita menyatakan 90 ribu penyokong yang membanjiri stadium namun aku berpendapat sebenarnya bilangan sebenar hampir mencecah 100 ribu kerana dapat dilihat tiada ruang langsung biarpun ditangga-tangga untuk penyokong yang lewat datang  menyaksikan perlawanan tersebut.

Diluar stadium terdapat ramai yang kehampaan kerana tidak dapat menyaksikan perlawanan tersebut biarpun telah pun masuk ke perkarangan stadium.  Bagi mereka yang tidak dapat masuk dek kerna tiket yang telah habis masih menunggu ditepi pagar untuk mengetahui keputusan perlawanan tersebut. Pendek kata ramai giler yang datang menyokong pasukan Malaysia tempoh hari… huhuhuhu
 
bahaya tu.. penyokong yg membahayakan diri ketika menonton perlawanan tersebut
penyokong kecil yang kecewa coz gagal masuk ke stadium... cian... huhuhuhu
Aku yang sepatutnya melihat perlawanan tersebut dari pentas utama juga tidak dapat masuk akibat terlalu sesak.  Hebat sungguh hebat!!!!... 


Harapan dan doakan ku agar sokongan sebegini tidak terhenti disini sahaja hanya kerna satu kekalahan yang sebenarnya kita tidak tewas cuma tuah yang tidak menyebelahi kita….

Ayuh teruskan sokongan anda kerna sokongan padu dari penyokong mampu mengubah keputusan perlawanan dimasa akan datang…
Penokong Malaysia yang menyaksikan perlawanan tersebut dari sebuah gerai makan bersebelahan stadium bukit jalil menggunakan tv 14'... padu beb sampai tahan begitu.. kekekeke
 
 
mereka yang pulang awal coz gagal dapat tempat duduk or gagal dapat tiket.. apa pun semangat tetap di sanubari mereka.. itu aku pasti!!! 1family pakai baju Malaysia beb!
Harimau Malaya MASIH, TETAP & PASTI didadaku!!!!

beratur utk mendapatkn tiket free dr TM booth.
sempat lg belasah durian sambil tunggu nak tengok bola.. heheheh
 
mantap beb...
 
 

bila si dia yg tak suka makan & bau durian kena sakat.. hehehehe

Raje freestyle tunjuk skills

No comments:

Post a Comment