Monday, February 21, 2011

Playground Auney & Senja @ KL


 
Sabtu yang lalu (19 Feb 11) sekali lagi aku membawa auney ke Taman Tasik Perdana KL untuk beriadah...
Riang ria sungguh aku melihat dia berlari bebas mencari permainan kegemarannya... auney.. insan yang masin belum kenal  erti masalah.. apa yg dia tahu hanyalah berseronok dan bergembira.. tertawa riang sambil berlari-lari membuatkan aku berlari bersama lensaku untuk merakam detik gembira tersebut sehabis baik....
 
 
eemm sodapnyer.. mkn ais krim ketika naik Tram melihat keindahan taman..
 
 


Disitu jua aku bertemu rakan baik ku Kam dari Pejabat SBM PJ dan keluarganya... wow... Batrisha??? sudah besar rupanya anak gadis Kam nie... Biarpun beda antara Auney dan dia hanyalah dua minggu ketika lahir tetapi saiz badan mereka membuatkan aku merasakan auney terlalu muda dibandingkan Batrisha.. riak wajahnya menampakkan kematangan... eemmm auney, ko harus cepat matang agar tidak ketinggalan....
Apa pun aku tetap gembira dengan putriku...”Auney hadapilah dunia fana ini dengan pedoman agar aku tidak tersisih disisa usia tuaku nanti”... InsyaALLAH....
kenangan ketika mahu pulang...
Sebelum pulang aku terpikir untuk melihat waktu senja dari atas bukit... memandangkan lensa telah digenggam maka aku pacu keretaku ke arah ampang.... selalunya aku melihat panorama tersebut sebelah pagi sewaktu aku ingin ke Gunung Nuang, Ulu Langat... tapi kali ini aku ingin melihat kekuasaan NYA yang maha Esa di sebelah petang takkala matahari terbenam...
Ternyata usahaku meredah jem gila di Jalan Ampang amat berbaloi2... apa yg terhidang dimata kasarku amat memuaskan... aku merakam detik itu sepuasnya... auney jua tampak gembira berada disitu...
 
Suatu ari nanti aku ingin berkongsi  dengan wife ku melihat keindahan ciptaan Illahi ini bersama kiraanya itu di izinkan oleh NYA... InsyaALLAh moga ALLAH memperkenankan doa, impian & harapan ku ini..... Amin..............
 
 
 
 
 
Indahnya ciptaan Illahi...


1 comment: