Thursday, November 21, 2013

Nukilan Insan Bergelar Pendaki




Ya ALLAH,

Aku akui
Untuk sekian kalinya aku mendaki lagi.

Aku akui
aku memikul tanggungjawab yang berat.

Aku akui
aku membawa misi & visi yang sedemikian sarat.

tapi dengan namaMu,
selangkah demi selangkah ikhlas aku memanjat.

tapi dengan berkat rahmatMu,
rintangan & halangan, jujur aku harungi.

aku tahu,
mungkin menemui halwa dingin,
hebat badai, jurang yang ganaz
atau juga denai yang licin berlumut.

berikan aku kekuatan
berikan aku kecekalan
berikan aku ketabahan
berikan aku kesabaran

hingga suatu detik,
izinkanlah aku menjejakkan kakiku disana,
di puncak tertinggi idaman semua

melihat mentari ufuk merah terbit,
duduk takzim dalam genggaman diriMu
yang menganugerahkan kepuasan dan ketakjuban,
sampai sedemikian mendalam....

Subhanallah... Maha Suci Allah ku yang Maha Besar

Aminnnn....


No comments:

Post a Comment