Friday, July 15, 2011

Friendly Match – Malaysia vs Arsenal

Event  : Friendly Match – Malaysia vs Arsenal
Date   : 13th July 2011
Time   : 8:45pm – 10:45pm
Venue : Stadium Bukit Jalil
 Aku adalah antara peminat bolasepak yang memenuhi stadium Bukit Jalil bagi menyaksikan perlawanan tersebut biarpun aku ini bukanlah peminat Arsenal namun atas semangat kesukanan dan cintakan bolasepak negara aku tergolong didalam gerombolan yang menyaksikan perlawanan ini secara langsung di Bukit jalil ini.
 Seperti yang dijangka bukan lautan kuning yang membanjiri stadium ini namun lautan merah seperti di indon yang dapat ku lihat... aku pun tak pasti dimanakan semangat tanah tumpah darahku yang dilaungkan selama ini... tambahan pula terdapat kain rentang yang tertera “ARSENAL INDONESIA SUPPORTER”! musykil plak aku... huhuhuhuh....
aku kat Stadium Bukit Jalil ker Bung Karno nie? konpius aku... huhuhuhu
 
 Secara keseluruhannya aku masih berpuas hati dengan corak permainan pasukan negara jika nak dibandingkan dengan perlawanan kelayakan Olympic & World Cup sebelum ini. Ada peningkatan dan masih banyak ruang lagi yang perlu diperbaiki kiranya ingin memasang angan-angan menjejakkan kaki di bumi Brasil!
 
 
gol pertama Arsenal

Harimau Malaya mengasak kubu lawan...
gol ke-3 Arsenal
Fahmi diasak pemain Arsenal
 Apa pun aku senantiasa doakan kecemerlangan dan kegemilangan Bola Sepak Malaysia kembali menyinar.. aku yakin boleh semestinya MALAYSIA BOLEH! 

balik pada stadium tk sempat sampai umah dah baring atas jalil.. Malaysia punya pasal laa nie... kekekeke
apa-apa pun aku masih sihat.. ceria disamping buah ati ku put3 auney.. hehehehe...



4 comments:

  1. salammm..sepatutnya melaut la dgn kaler kuning..ape daaa derang ni..huhu..

    ReplyDelete
  2. betul tu... aku pun sokong Machester United tp bila diorng dtg.. aku tetap sokong MALAYSIA TANAH AIRKU... mat saleh pn sokong Malaysia.. huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. sokong dah mmg wajib malaysia tp minat arsenal@mana2 club takpa, kena pandai nilai tu....

    ReplyDelete
  4. yang penting semangat patriotic mesti ada... kalau dah stadium bkt jalil dah macam Bung karno apa kes...
    tp bro jgn jeles semua game InsyaALLAH aku pasti dlm stadium... hehehe...

    ReplyDelete