Tuesday, July 26, 2011

Gayong Fatani Malaysia


Sabtu lalu aku telah memenuhi undangan majlis perkahwinan saudara di Ulu Langat....  Memenuhi undangan dan juga mewakili bondaku yang jauh dikampung....


Aku pergi bersama keluarga kaklongku dan juga adikku.  MyWife & abang iparku tidak turut hadir kerna bertugas diluar kawasan...

 
 

Apa yang ingin ku kongsikan disini adalah pertunjukan silat yang telah lama rasanya aku tidak lihat.  Teringat dulu kali terakhir aku melihatnya adalah di majlis kenduri kawenku sendiri... Itu pun aku sendiri tak tahu ada pertunjukan tersebut...huhuhu... 

 
 
 
 

Rasanya pertunjukkan seumpama ini harus dikekalkan dan diteruskan  bagi memertabatkan tradisi budaya orang melayu yang rasanya semakin dilupakan masa kini...

Kata Tuah “Takkan hilang melayu di dunia”

Selain itu terdapat juga persembahan kanak cilik yang menghiburkan...

 
 

No comments:

Post a Comment