Monday, August 19, 2013

5 Syawal 1434 - Highway jem bapok gilerrr



 Seawal pagi lagi si Auney nie asyik merenget nak mandi sungai... kecian gak aku tengok coz dah beberapa ari aku janji tapi tak dpt ditunaikan coz gi beraya atau hujan lebat... biarpun aku agak kesuntukan masa coz arini gak aku akam kembali ke ibukota... huhuhuhu... apa pun... aku lebih gembira kalau dia happy... kekeke...










 





 “Ku sangkakan panas hingga ke petang.. rupanya hujan ditengahari”... ku hingat semalam jer yang jem bapok giler rupanya bersambung ke hari ini... huhuhuhu....

 Baru kuar jer tol Kemunting aku tengok udah banyak keta tapi masih bergerak agak laju lagi laaa... kurang 8 kilo nak sampai tol Changkat Jering... keta dah start parking atas highway.. tension beb... dh bleh buka ketupat, lemang & rendang di tengah jalan... ini baru open house @ Highway... huhuhu...

 So aku ambil keputusan nekad untuk guna jalan lama jer.. bazir jer bayo tol klau jalannya jem serupa jalan yg xde tol nie... dari changkat jering sampai ke Ipoh aku guna jalan lama.. pastu ingatkan dari Ipoh dh ok.. rupanya ko gak... dari Ipoh Selantan.. Highway lembab gak.. aku kuar Gopeng terus ke Sungai Besar ikut jalan lama.. rasanya lagi ok kut Cuma kekadang tu slow coz Lori besau dah menjalar atas jalan tu yg macam siput tu..

 Bayangkan dari kampung aku gerak dalam kul 11.00 pagi tp sampai kat Sg. Besar kul 7.00mlm lebih... cian anak2 ku  terpaksa beraya dalam keta jer.. huhuhu...

 Di Sg Besar, aku makan malam kat tepi laut...tempatnya menarik... sesuai untuk bersantai kuar daripada riok kota...













 One day InsyaALLAH aku akan bawa my family bercuti disini... hehehehe...


 


No comments:

Post a Comment