Tuesday, July 31, 2012

Aku dan Bas


 Sabtu lepas aku balik kampung kt Kurau Stone, Silver State (klau tak paham.. lu pikir la sendiri…) kekekekeke..

 Apa yang ku ingin kongsikan disini adalah buat sesuatu itu harus ada perancangan yang teliti.. (padan muka aku…. Gamble sangat! Kekeke…) kononnya nak beli tiket on da sport tapi penyudahnya beli tiket ke Kamunting tapi turunnya kat Kuala Kangsar sebab nak sampai awal ke kampung so aku kawtim ngan budak transnational supaya aku dapat naik bus yang menuju ke Kuala Kangsar.. dari sana aku plan nak naik bus or teksi ke Taiping & dari Taiping naik teksi balik kampung…

 Cerita yang menariknya yang mengembalikan nostalgia yang ingin aku kongsi disini adalah pabila aku naik bus dari Kuala Kangar ke Taiping… Bus Red & Yellow Omnibus Sdn Bhd…mak jang rasa mcam nak tertanggal semua skru.. punya laa bergegar… gerun plak aku rasanya… panasnya plak toksah cakap laa.. mana ada air-con.. tingkap semata jer… sepanjang jalan bergegar-geger dan melompat-lompat…teringat waktu sekolah dulu… bas macam tu laa yang aku naik untuk mencari ilmu di sekolah yang jauhnya lebih kurang 10KM. penumpangnya tak brapa ramai… nak turun kena tekan loceng.. kringg.. kringgg… kekekeke… klasik beb…







 Sesungguhnya aku rasakan pengalaman itu sungguh mengusik jiwaku.. lucu & gerun… tak mungkin ku lupakan dan mungkin juga tak mungkin ku naik lagi kalau tidak terdesak giler…

“pengajaran dari pengalaman > rancanglah perjalanan anda dengan teliti supaya tak menyusahkan diri sendiri… kekekek”

No comments:

Post a Comment